Arhiviranje podatkov v oblak
Arhiviranje podatkov na računalnikih je izredno pomembno. Pomembno je za vse računalnike in naprave na katerih delujemo :
- za domače računalnike (slike, družinska drevesa, dopisi, izračuni, vodenje stroškov, e-pošta...) in
- za računalnike v podjetjih (dokumenti, pogodbe, dopisi, izvršbe, e-pošta, ...).
- telefoni (slike, telefonski imenik, SMS, ...)
- tablice (e-knjige, elektronska sporočila, ...)
v kolikor pride okvara dotičnega računalnika/naprave, predvsem nosilca podatkov, je edina rešitev povrnitev datotek/podatkov iz arhiva. Arhiv se lahko nahaja lokalno na zunanjen disku ali pa v oblaku. V oblaku pomeni, da so spodatki shranjeni na oddaljeni lokaciji. Za pomembne podatke pa si je potrebno omisliti oboje. Pomembno je tudi zagotoviti dostopnost arhiva (ko rabimo da lahko pridemo do arhiva) in čas do vzpostavitve delujočega stanja iz arhiva (ali se da in koliko časa trada, da iz arhiva vzpostavimo delujoče stanje).
Nezanemarljivo dejstvo pa je tudi zaščita arhiva oz. nosilec arhiva.
V računalniškem servisu Digital Logic Vam ustrezno svetujemo in uredimo arhiviranje:
- arhiviranje v oblaku digital-logic deluje avtomatično in se podatki hitro povrnejo v kolikor je to potrebno
- interno arhiviranje v podjetju uredimo z upoštevanjem kritičnih situacij: kraja, izliv vode, požar
- v primeru okvare računalnika se prvo poskuša povrniti podatke z diska v okvari - popravilo računalnika oz nosilca podatkov in šele v primeru nedostopnosti se podatke povrne z arhiva
Pomembno v postopkih arhiviranja:
-
arhiv s podatki je potrebno periodično preverjati (npr. 1x mesečno):
- ali vsebuje vse podatke, ki so pomembni, ki jih želimo arhivirati
- ali se da z arhiva povrniti izgubljene podatke, da ni arhiv v okvari
- ali je nosilec podatkov-disk v dobrem stanju ali v slabem in je potrebna čimhitrejša menjava
- ravnotako kot nsoilec originalnih podatkov se lahko pokvari tudi nosilec arhiva !!!
-
preveriti, da se določeni dokumenti ne arhivirajo prevečkrat
- in s tem brez potrebe zasedajo prostor na računalniku
- se čas arhiviranja podaljšuje
- delajo zmedo, ker ne vemo ali gre mogoče za popravljeni dokument, kateri dokument je novejši, ali so vsi dokumenti identični, ...
-
nastaviti je potrebno varno komunikacijo, ko poteka arhiviranje
- ko se arhivirajo podatki v oblak se parvilo vzpostavi varno in kriptirano povezavo